ВИДЕО: Този човек е спал по 5 часа на ден заради експеримент! Вижте резултата

публикувана на 01.06.2018
Източник: youtube.com
Райън Бергара е член на персонала на "Buzzfeed Motion Pictures" и в началото на април реши да поеме трудната задача да си направи програма за сън. Всеки е наясно с предимствата на съня, че се чувства свеж, възстановен и презареден на сутринта за новия ден.
Освен това можем и да сънуваме, лягаме си удобно в леглото и заспиваме. "Health.com", пише че сънят подобрява паметта, удължава живота и намалява възпалението, това са само една малка част от много ползи от съня.
Докато повечето от нас спят в "монофазен модел", при който спим в продължение на осем часа, а след това оставаме будни за останалите 16, някои страни, като тези в Латинска Америка, се занимават с различни модели на сън. В Латинска Америка хората използват "двуфазен" спящ модел, където спят от 5 до 6 часа и след това имат 30 до 90-минути, през които могат да подремнат.
Но Райън искаше още по-трудно предизвикателство и вместо това избра да се занимава с "полифазичен" метод на сън. Целта на един полифазичен модел на сън е да се раздели съня в колкото се може повече парченца, за да се оптимизира размерът на будното време. Райън реши да интервюира Джаксън Нексид, който е автор на полифазичния сън и производителността му, за да се справи с полифазичния сън. Джаксън каза: "Затова ще спя в продължение на четири часа и половина, а след това ще имам двайсет и пет минути лека дрямка."
Този режим на сън се нарича "Everyman" и в общи линии той ще достигне малко повече от пет часа сън на ден. Най-екстремната форма на полифазичен сън е "Uberman", където хората спят по-малко от два часа всяка нощ през 62 минути дрямка. Реално ако спите в този модел 20 години сте будни.
Независимо от това, въпреки консултацията на Райън с експерт по съня в UCLA, д-р Алон Авидан, който каза, че за човек е необходим минимум седем часа сън, Райън все още реши да предприеме програмата за сън "Everyman". Неговият доклад за Buzzfeed гласи: "Ден 1 и Ден 2 бяха особено трудни за мен. До Ден 2 беше трудно да получа енергия, за да работя и да имам рентабилен. Доктор Авидан ме предупреди за краткосрочните ефекти, като по-бавно реагиране, проблеми с паметта, когнитивни проблеми, липса на креативност и повишена раздразнителност."
Райън документира програмата си за сън със света в YouTube и на 4-ия ден той каза: "Сега съм толкова мозъчно мъртъв, че не съм в състояние да направя нищо". Докато стига до петия ден, той съобщи, че той всъщност се чувстваше по-добре и след това се засмя истерично с шегите си, че шефът му е направил домашен хумус.
До 7-мия ден Райън трябваше да се измъкне за допълнителен сън. Той съобщи, че започва да се разболява и че нараняването на краката му от фитнеса просто не се е подобрило поради липсата на сън. В края на краищата той каза, че е научил "колко е решаващо, колко е важно да има сън за функционалността" и как той не "изпитваше засилен фокус или креативност, нито пък чувстваше, че времето, в което е буден, че денят въобще си е струвал." В крайна сметка той се обърна към д-р Авидан, че само много малко хора могат да функционират на полифазичен сън и че повечето хора и техните тела са подходящи за двуфазен спящ модел.

Видео Рецепта