5 неща, които никога не трябва да правите след като сте яли

публикувана на 19.03.2018
Източник: providr.com
За много хора Денят на благодарността е най-любимият празник, заради количеството вкусна храна, която се приготвя и се сервира. Приятна печена пуйка, картофено пюре с чесън, пълнеж, списъкът е доста голям. Но след тази тежка храна искате веднага да си легнете. Но една дрямка и няколко други неща може да не са толкова добра идея, след като сте яли доста.
По-долу ще намерите най-важните неща, които трябва да избегнете след хранене.
Да легнете: Както току-що споменахме, първото нещо, което искате да направите, когато приключите храненето, е да се отпусните на дивана. Но това може да доведе до подуване на корема, киселини и дискомфорт. Според проучване, проведено в Медицинското училище в Университета в Йоанина, онези, които чакат по-дълъг период от време, за да спят след хранене, имат по-малък риск от инсулт. Изследователите стигат до извода, че хората трябва да изчакат поне няколко часа след хранене, преди да си легнат.
Чай: Понякога след голямо хранене имаме десерт, който обикновено се състои и от чаша чай. Въпреки че това може да звучи добре, организаторът на “Комитета по диетични насоки”, д-р Рагуханта Рао казва, че чаят трябва да се избягва един час преди и един час след хранене. Причината е, че в чая има танин, който може да попречи на абсорбцията на желязо.
Ядене на плодове: Всъщност няма лошо време да се яде плод; правите услуга на тялото ви всеки път, когато консумирате плодове. Но това не означава, че няма някакви последствия. Според д-р Мелина Джамполис, лекар и специалист по храненето на CNN.com, плодовете имат почти три пъти повече калории като зеленчуци. Тя добавя, че консумирането на повече от ½ чиния от тях на ден може да доведе до наддаване на тегло. Плодовете могат да ви накарат да имате навика да ядете лека закуска, след като вече сте хапнали, което също може да доведе до повишаване на теглото.
Ходене: Много хора казват, че веднага щом завършите яденето, най-доброто нещо е да се разхождате. Част от това твърдение е вярно и част от него не е така. Да ходиш непосредствено след хранене може да причини киселинен отлив и лошо храносмилане. Според изследователите в Университета на Южна Каролина, трябва да изчакате поне 30 минути преди да се разхождате. Те добавиха, че след като чакат 30 минути; хората трябва да ходят не повече от 10 минути.
Да си вземете душ: Ако имате навик да се освежите след хранене, може би ще искате да преосмислите това, след като прочете какво пише “Ecooe”. За да може храната да се смила, тялото Ви се нуждае от енергия и кръв към стомаха. След хранене има много циркулираща кръв към червата, за да помогне с храносмилането. Но когато вземете душ непосредствено след хранене, мозъкът ще накара кръвта да се втурне към краката и ръцете ви, за да омекоти температурата. Това означава, че ще има ограничен приток на кръв за храносмилането.
Както можете да видите, голямото хранене може да бъде пълно с протеини и хранителни вещества, които са полезни за вашето тяло. Но можете също така да гарантирате, че тялото ви е здравословно, като правите упражнения ежедневно и водите здравословна диета. Ако комбинирате тези два ключови елемента с отговора "не", вие сте на прав път, за да поддържате здраво тяло.