Обучете мозъка си с тези трикове, за да спрете да се притеснявате!

публикувана на 06.03.2018
Тревогата е ненужно зло, когато става дума за вашето психическо здраве. Някои смятат, че това е просто лош навик, който може да не бъде научен с практиката. Някои смятат, че тревожността може да послужи като цел на мозъка, като ни помага да се поучим от миналия опит и да се подготвим за новия. Дали доброто или лошото, притеснява мозъка ни, като се фокусираме върху несигурно бъдеще, което не можем да контролираме.
Твърди се, че депресията се фокусира върху минали събития, които желаете да промените, и че тревожността се фокусира върху бъдещи събития, за които нямате никакъв контрол. Също така може да се каже, че сте притеснени, защото мислите, че нямате контрол над бъдещето, когато всъщност можете да изберете и да предприемете действия, за да се подготвите за това, от което се притеснявате. В тази статия ще разгледаме активните начини, по които можете да помогнете на мозъка да не се тревожи.
Трикове, за да обучите мозъка си да не се тревожите повече.
1. Напишете мислите си
Установено е, че тази техника осигурява големи ефекти. Ако не можете да заспите или просто не можете да се фокусирате върху нещо друго, което ви тревожи, запишете го.
Докато правите това, мозъкът ще се отпусне и ще започне да диша, тъй като вече няма нужда да си спомня всички подробности. Учените смятат, че хроничните тревоги могат да бъдат и хронично избягващи проблеми.
Това се потвърждава и от учени в списанието "Безпокойство, стрес и справяне", които дадоха на хора, които се тревожат възможност да напишат три възможни резултата за ситуацията, за която се притесняват, и след това направиха оценка на отговорите за практически решения. Те заключават:
"Когато оценките на проблемите на участниците бяха оценени за конкретност, и двете проучвания показаха обратна връзка между степента на тревога и конкретността: Колкото повече участници се притесняваха по дадена тема, толкова по-малко конкретни бяха съдържанието на тяхното разработване. Резултатите оспорват виждането, че притесненията могат да насърчат по-добри анализи на проблемите. Вместо това те отговарят на мнението, че тревогата е когнитивен отбягващ отговор. "
2. Практикувайте размисъл медитация
Не е изненадващо, че медитацията има дълбоки лечебни способности. Многобройни научни изследвания са потвърдили, че простото действие на затваряне на очите и слушане на духа ви подобрява когнитивната функция и умствената стабилност.
Когато се чувствате претоварени от вашия списък със задачи или просто обикновено се притеснявате, намерете време за медитация по какъвто и да е начин, който ви е удобен. Необходимо е само тихо пространство и причистен ум. Медитацията за две минути ще ви помогне да се почувствате по-ясни, оптимистични и центрирани.
3. Правете упражнения, за да не се притеснява вашия мозъка
Чували ли сте някога някой да каже, че упражненията са чудесен начин за облекчаване на стреса? Според науката, това е вярно! Изследванията показват, че упражненията имат ефект върху серотонина в мозъка ("щастливият" мозъчен химикал) и също така намаляват ефектите от оксидативния стрес. Изследванията показват, че упражнението действително ремоделира мозъка, което го прави по-устойчиво на стрес. Ако бягането не е вашето нещо, опитайте се да вдигате тежести. Ако това не ви хареса, опитайте бокс, туризъм или плуване. Изберете тренировъчен режим, който ви харесва, и го направете редовна част от деня ви, за да спрете притесненията си.

Популярно