Започнете да ядете тези 26 храни, когато забелязвате, че вашето зрение се влошава

публикувана на 29.01.2018
Източник: hfstips.com
Въпреки, че няма как да не остарявате, вие можете да се предпазите от поне някои от здравословните проблеми, които се появяват с годините. Противно на общоприетото схващане, влошеното зрение не е нещо, което задължително ще изпитате, когато сте на възраст.
Има няколко неща, които можете да направите, за да поддържате зрението си на висота през годините.
Правилното хранене с подходящи хранителни вещества може не само да предотврати, но и да спре процеса на влошаване на зрението.
Нещо повече, правилното хранене дори може да подобри виждането. И сега е времето за големия въпрос:
Какви храни да ядем, за да подобрите виждането си?
Трябва да ядете много храни, богати на витамин А. Този витамин е от решаващо значение за зрението ви, така че високите нива могат да помогнат за предотвратяване на възпаление на очите, сухи очи и слепота за нощно време. Витамин А произвежда пигментите в ретината на окото и е изключително важен за цялостното здраве на вашите очи, особено при нощно виждане. Националният очен институт проведе проучване, според което приемането на витамин А или други антиоксиданти във високи нива заедно с цинк може да намали риска от дегенерация на макалута в напреднала възраст с почти 25%. Освен това, витаминът участва в образуването и поддържането на костите, зъбите, слузните мембрани, имунната система и белите кръвни клетки.
Препоръчителният дневен прием за възрастни е 5000 IU. Така че, тук ще ви представим много богати на витамин А храни, от които да избирате. Консумирайте ги редовно, за да повишите нивата на витамин А в организма, като по този начин подобрите зрението и дори кожата си.
Топ храните, богати на витамин А
1. Домати
Този зеленчук е с ниско съдържание на калории, но с високо на витамини и минерали, включително витамин А. Счита се, че яденето на един среден домат осигурява на тялото ви 20% от препоръчителното дневно количество витамин А. Освен този витамин, домати са богати и на витамин С.
- 1 среден домат - 22 калории и 1025 IU витамин А.
2. Пъпеши
Пъпешът е с ниско съдържание на калории и мазнини, но с високо на хранителни вещества и витамини, особено витамин А. Само една част от пъпеша доставя на тялото ви 120% от дневните нужди от витамин А.
- 1/8 среден пъпеш - 23 калории и 5986 IU витамин А.
3. Говеждо месо /черен дроб/
Това е един от най-добрите източници на витаминити А и С, както и голям естествен помощник при лечението на анемия. Само 100 грама говежди черен дроб осигуряват 300 процента от препоръчителното дневно количество витамин А.
- 100 грама червено говеждо месо - 135 калории и 16898 IU витамин А.
4. Айсберг марули
По-светлите марули съдържат витамин А и в една порция на салата съдържат само 10 калории, което ги прави здравословни и вкусни.