Ако искате да спрете никотиновия глад и да прекратите пушенето, тези 8 полезни съвети ще ви помогнат

публикувана на 12.01.2018
Източник: http://hfstips.org
Знаете ли, че тютюнът причинява смъртта на 50% от населението всяка година?
Според Центровете за контрол и превенция на заболяванията има повече от 1,1 милиарда души, които пушат цигари, така че в 90% от случаите пушенето е причина за смъртта причинена от рак на белите дробове.
Докато пушите, вдишвате над 7000 съставки като арсеник бутан (лека течност), въглероден оксид и малки стъклени частици.
Как тютюнопушенето засяга вашето здраве?
Пушенето се свързва с белодробни заболявания, включително рак на белия дроб или хронично обструктивно белодробно заболяване. Вдишането на тази отровна субстанция може да причини сърдечни заболявания в резултат на повишено натрупване на плака, като конгестивна сърдечна недостатъчност и инфаркти.
Никотинът може да увеличи кортизола (стресовия хормон), който може да увеличи нашия DHEA (дехидроепиандростеронов) хормон и да потисне имунната система.
Пушенето може да предизвика:
- Остеопороза
- Безплодие
- Болести, свързани с кръвната захар
- Безсъние
- Хормонен дисбаланс
Никотинът пресича мозъчната бариера и освобождава допамина, който причинява приятни чувства, така че пушенето става пристрастяващо много бързо.
След това, след известен период от време, се появяват симптомите - ще имате по-голямо желание да запалите цигара и ще се почувствате раздразнение.
Всъщност, когато тези симптоми се увеличат, вие ще искате повече никотин, за да получите същото желано чувство. Много хора не са наясно с това, но никотинът е силно пристрастяващ наркотик, така че отказването от пушенето може да бъде по-трудно, отколкото да се откажате от употребата на кокаин или хероин.
Прекратяването може да бъде много трудно, независимо дали сте започнали пушенето като механизъм за справяне с проблемите или поради социални причини, поради факта, че защитният механизъм всъщност създава бариери.
Тези вредни ефекти могат да се дължат на намаляването на антиоксидантите като Е и С, бета-каротин, алфа-липоева киселина, убихинол и глутатион. Пушенето може да причини допълнителни свободни радикали и да събере оксидант.
Хроничният стрес може да намали витамините В и магнезий.
Въпреки това добавките не могат да поправят щетите, причинени от тютюнопушенето. Плодовете съдържат много хранителни вещества, които могат да се абсорбират само при консумация, защото са богати на минерали и витамини.
Как да спрем пушенето?
Препоръчваме ви да спрете да пушите напълно, тъй като това е най-доброто за вашето здраве. Има обаче няколко метода, които могат да премахнат симптомите, с които можете да се справите, независимо дали са физически или емоционални.
1. Физическа активност:
Ежедневните тренировки с умерена интензивност, могат да намалят желанието Ви да пушите и симптомите проявяващи се при никотиновия глад.
2. Никотинов пластир:
Никотиновият пластир е широко разпространен метод, който помага на хората да преодолеят зависимостта от тютюна. Пластирът има по-дълготрайни ефекти, ако се комбинира с други лекарства като бупропион и варениклин.
3. Акупунктура:
Въпреки че е необходимо да се направят допълнителни изследвания, акупунктурата е метод, който може да засегне нервите, белите дробове и дихателните пътища, което от своя страна ще намали желанието тютюнопушене.Смята се, че след един месец терапия всяка седмица акупунктурата може да доведе до спиране на тютюнопушенето.
4. Хипнотерапия:
Може да се обясни като състояние на съзнанието, където се чувствате принудени да следвате насоки от външен източник и да заобиколите аспектите на реалността.
Какво прави хипнотерапията - свързва тютюнопушенето с неприятности като лош нездравословен живот и сухота. Това може да доведе до прекратяване на тютюнопушенето в дългосрочен план според някои проучвания.
5. Магнезий:
Магнезият може да възбуди рецепторите, отговорни за отделянето на допамин, като по този начин ви помага да намалите зависимостта от тютюна.Той може да подобри релаксиращия невротрансмитер, който от своя страна ще намали ефекта на никотина в рецепторите.
6. Трениране на обонянието:
Според проучване, в което участват пушачи, които са били изложени на миризма на цигари и изгнили яйца или риба. Резултатите показват, че хората са пушили по-малко през останалата част от седмицата.
7. Лайм:
По времето, в което никотиновия глад удари, парче лайм може да бъде идеален заместител на 2 или 4 mg никотинова дъвка.В същото време, лаймът, богат на антиоксиданти и витамин С, помага за намаляване на апетита. Въпреки това, лаймът не е ефективен като никотиновата дъвка за понижаване на апетита.
8. Да си обърнем внимание:
Практикуването на преодоляването на труден период е ефективен метод, който помага на хората по време на никотинов глад или симптомите му. Това осигурява дългосрочни ефекти.
Не забравяйте да харесате и споделите!