Безсъние, главоболие и липсата на енергия могат да бъдат знак,че трябва да консумирате тези витамини

публикувана на 09.01.2018
Източник: www.myhealthylifeguide.net
Когато има нещо нередно в нашето здраве, нашето тяло ни дава сигнали. Но често не слушаме това, което тялото ни се опитва да ни каже и в крайна сметка, изпитваме сериозни здравословни проблеми.
Някои от тези сигнали включват безсъние, липса на енергия, главоболие и т.н. В повечето случаи това се дължи на недостига на хранителни вещества като магнезий и витамин К.
Днес ще ви разкажем повече за важността на тези хранителни вещества и как те могат да повлияят на цялостното ви здраве.
1. Магнезий:
- Ползи:
Магнезият е минерал, който е от съществено значение за повече от 300 химически реакции в човешкото тяло. Той участва в създаването на нови протеини.Освен това помага на тялото ни да превърне храните в енергия.
Този минерал спомага за борба с умората и облекчаване на тревожност и стрес. Той има способността да третира мигрени и да предотвратява постоянни главоболия.
- Ако тялото ви няма магнезий, нивата на серотонин намаляват. Това свива кръвоносните съдове, като по този начин засяга функцията на невротрансмитера.
- Когато имате ниски нива на магнезий, има по-голяма вероятност да изпитате депресия и безсъние.
Жените на възраст 19-30 години се препоръчват да приемат 310 mg магнезий. Тези, които са по-възрастни, трябва да приемат 320 mg.
На мъжете на възраст 19-30 години се препоръчва да приемат 400 mg магнезий. Тези, които са по-възрастни, трябва да приемат 420 mg.
Най-добри хранителни източници на магнезий:
-авокадо, спанак, ядки, месо, риба, Хляб (пълнозърнест), кафяв ориз,
2. Витамин К:
- Ползи:
-Витамин К помага синтезирането на протеини, които нашето тяло изисква, за да спре кървенето и да съсирва кръвта. Ако тялото Ви няма витамин К, е по-вероятно да получите кръвотечение или прекомерно натъртване.
Витамин К помага да се защитят нашите клапани и артерии от процеса на калциране. Нещо повече, той намалява риска от Алцхаймер и рак на простатата.
В комбинация с витамин D, витамин К може да укрепи нашите кости. Ниските нива на витамин К могат да доведат до многобройни фрактури.
Дневният прием на витамин К зависи най-вече от теглото, възрастта и пола. На възрастни се препоръчва да приемат 0,001 mg витамин К за всеки 1 kg телесно тегло.
Най-добрите хранителни източници на витамин К:
- Люти подправки, включително прах от лют червен пипер, лют червен пипер, къри и червен пипер.
- Зелени листни зеленчуци: зеле, ряпа зеле, спанак, зеленчуци, цветя и др.
- Билки, включващи магданоз, босилек, лук, градински чай, мажоре, мащерка и кориандър.
- Зеленчуци като брюкселско зеле, зеле, броколи, карфиол.
- Зелени салати като пролетен градински кресон, лук, романова маруля, радикай, крем, айсберг маруля, ракета, червена маруля и целина.
- Макарони, резене, аспержи, соя, праз, зехтин, сушени плодове и окра.
Преди да вземете добавки, не забравяйте да се консултирате с Вашия лекар! Също така е много важно да имате балансирана диета!
Не забравяйте да харесате и да споделите!